Hermes Mobil A 200 to nowoczesny system mobilny klasy SFA dla przedstawicieli handlowych na tablety lub smartfony z systemem Android. Pracując w terenie, przemieszczając się z miejsca na miejsce, przedstawiciel potrzebuje mieć wgląd w informacje o kontrahentach, w dokumenty oraz w bieżącą ofertę. Zamiast kolejnych notatników i opasłych segregatorów, których nie sposób aktualizować każdego dnia wystarczy mu smartfon z aplikacją.
Efektywna sprzedaż w terenie
Hermes Mobil A200 to doskonałe narzędzie wspierające przedstawiciela pracującego w terenie w jego codziennych obowiązkach. Aplikacja to przede wszystkim nośnik niezbędnych przedstawicielowi informacji pochodzących z systemu centralnego takich jak: dane kontrahenta, jego aktualne zadłużenie, przysługujące mu rabaty, najczęściej kupowane produkty wraz z cenami, ostatnio zakupione produkty, pełna oferta towarowa wraz ze zdjęciami i systemowymi warunkami handlowymi.
Aplikacja to pełna swoboda, a zarazem kontrola negocjacji cenowych bo to system pilnuje cen minimalnych, minimalnej marży czy też widełek cenowych.
Sprzedaż wprost z gazetki
Bardzo pożądaną cechą w systemie Hermes Mobil A200 jest możliwość sprzedaży wprost z gazetki i katalogu. Gazetki promocyjne, świąteczne, okazjonalne czy katalogi produktów to popularne dziś narzędzie sprzedaży, z którego korzystają również handlowcy mobilni. I oni chcieliby wskazać palcem produkt w gazetce, którą mają w formacie PDF na swoim tablecie czy smatrfonie i od razu sprzedać w aplikacji wskazany produkt w odpowiedniej ilości. I tak właśnie w naszej aplikacji można.
To się nazywa nadążać z duchem czasów i za pomysłami klientów. Niewiele aplikacji na rynku umożliwia tak łatwą i przyjemną pracę z zawsze aktualnymi gazetkami.
Mobilne wsparcie sprzedaży typu vanselling i preselling, ankiety i raportowanie (merchandising)
Hermes Mobil A200 zapewnia efektywne przeprowadzenie transakcji sprzedaży u klienta (vanselling), jak również odpowiedni obieg dokumentów i szybką realizację po stronie magazynu w przypadku pracy w trybie presellingu czyli zbierania zamówień.
Również merchandizerzy znajdą tu szereg funkcji ułatwiających przeprowadzenie ankiet, czy umożliwiających przesyłanie bieżących informacji i rapotrów z odwiedzanych punktów.
Usprawnienie obiegu dokumentów, dostęp do bieżącej oferty, rejestracja kolejnych kroków wizyty, podsumowanie i raport z wizyty oraz ankiety to jedynie kilka z możliwości funkcjonalnych systemu.
Możliwość pracy OffLine
Bardzo ważnym atutem sprzedaży mobilnej na aplikacji Hermes Mobil A200 jest możliwość pracy OffLine, czyli bez konieczności połączenia z Internetem. Wystawiane dokumenty zapisywane są wtedy na urządzeniu mobilnym, a wymiana danych z systemem centralnym następuje w momencie uzyskania połączenia.
Konsola menadżera
Innym bardzo istotnym obszarem wykorzystania aplikacji Hermes Mobil A200 jest kontrola i możliwość szybkiej reakcji w przypadku niewłaściwych działań handlowca. W systemie rejestrowane są wizyty, raporty, wszystkie poszczególne elementy, które składają się na pracę handlowca. Bez dodatkowych nakładów mamy dostępną rzeczywistą lokalizację (integracja z modułem GPS w telefonie) i zwizualizowaną ma mapie przebyta trasę. To wszystko uzupełnione analizami jest narzędziem nie tylko kontroli ale przede wszystkim zarządzania zespołem sprzedażowym i cenną pomocą w podejmowaniu właściwych decyzji.
Usprawnienie pracy handlowca z aplikacją Hermes Mobil A200
- Dostęp do pełnej oferty towarowej, wraz ze zdjęciami oraz wszystkimi warunkami handlowymi ustalonymi w systemie ERP;
- Możliwość sprzedaży w aplikacji wprost z gazetki/katalogu;
- Dostęp do zawsze aktualnych danych. m.in. zadłużenie kontrahenta, stany magazynowe, cenniki klientów, rabaty systemowe;
- Dostęp do pełnej historii sprzedaży kontrahenta (wolumen, ceny) i płatności;
- Przypisywanie w aplikacji przez handlowca indywidualnych kategorii klientom (niezależnych od systemu EPR) np. VIP/super/hurt;
- Szybki filtr po kategorii/rodzaju klienta;
- Eliminacja pomyłek handlowców - automatyczna kontrola cen minimalnych, minimalnej marży, widełek rabatowych;
- Szybkie i intuicyjne sposoby wyszukiwania po wszystkich polach, wyszukiwanie po kodzie kreskowym np. za pomocą kamery w smartfonie lub tablecie;
- Szybka, łatwa obsługa klienta - graficzna identyfikacja cech towaru i kontrahenta (zadłużenie kontrahenta, nowości w ofercie, promocje, zdjęcia towarów i inne);
- Przeprowadzenie transakcji sprzedaży typu preselling (przyjmowanie zamówień u klienta), szybka realizacja po stronie magazynu;
- Przeprowadzanie transakcji tygu vanselling (realizacja sprzedaży u klienta), wystawianie faktur, paragonów fiskalnych, dokumentów wydań zewnetrznych;
- Drukowanie dokumentów na mobilnych drukarkach termicznych lub z podpisem klienta na drukarkach laserowych;
- Wysyłanie dokumentów PDF z wydrukami dokumentów;
- Możliwość przyjmowania wpłat kasowych, system rozliczenia handlowca;
- Integracja z Google Maps i wizualizacja trasy (możliwość optymalizacji tras na etapie planowania oraz późniejszej modyfikacji);
- Funkcjonalnośc kalendarza z widokiem wizyt i innymi zadaniami czy notatkami.
Kontrola i zarządzanie z aplikacją Hermes Mobil A200
- Raporty z wizyt na podstawie przygotowanej ankiety lub zapis dowolny;
- Integracja z modułem GPS w smartfonie/tablecie;
- Kontrola rzeczywistej lokalizacji i czasu pracy bez dodatkowych nakładów;
- Analiza przebytej przez handlowca w danym dniu trasy - wizualizacja w Google Maps;
- Szczegółowa analiza wizyty - poszczególnych jej elementów;
- Możliwość ustawienia uprawnień dostępu do danych dla poszczególnych handlowców (ceny, rabaty, promocje, widełki rabatowe).
Podstawowe funkcje programu Hermes Mobil A200
- Ewidencja kontrahentów - Bieżący dostęp do kartoteki kontrahenta: możliwość wglądu i aktualizacji danych oraz dopisywania nowych odwiedzanych klientów. Dostęp do historii współpracy z danym kontrahentem.
- Ewidencja towarów i cenników - Dostęp do najważniejszych informacji o produkcie, aktualnym stanie magazynu oraz cennikach.
- Wystawianie dokumentów sprzedaży lub zamówień - Możliwość wystawiania dokumentów sprzedaży wprost u klienta lub zbieranie zamówień, których wysyłanie na bieżąco do centrali znacznie poprawia logistykę firmy.
- Ankiety - Pełna funkcjonalność związana z merchandisingiem - sporządzanie ankiet według przygotowanych schematów oraz możliwość zapisu dowolnego, możliwość zapisywania zdjęć, bieżąca wysyłka raportów.
- Kalkulator sprzedaży - W zależności od uprawnień przedstawiciel handlowy może negocjować ceny, udzielać rabatów dokonując przeliczeń na wygodnym kalkulatorze.
- Kontrola warunków sprzedaży - Program kontroluje zadane ceny minimalne, minimalną marżę oraz widełki rabatowe w zależności od uprawnień przedstawicieli handlowych.
- Przyjmowanie wpłat kasowych - Możliwość wystawiania dokumentów KP oraz rozliczania zadłużenia kontrahenta. System rozliczenia handlowca.
- Raportowanie wizyt - Aplikacja zawiera szereg przygotowanych raportów dostępnych dla przedstawiciela handlowego. Słowniki raportów mogą być narzucone przez centralę bądź przygotowane przez handlowca indywidualnie. Oprócz predefiniowanych raportów możliwy jest również zapis dowolny.
- Planowanie tras odwiedzin - System umożliwia kontrolę i planowanie pracy przedstawiciela poprzez m.in. planowanie tras odwiedzin. Jeżeli przełożony nie narzuci przedstawicielowi listy klientów do odwiedzenia to przedstawiciel ma zawsze możliwość samodzielnego ustalenia sobie trasy.
- Kontrola pracy handlowca - Kontrola rzeczywistej lokalzacji oraz czasu pracy handlowca - wizualizacja przebytej trasy, integracja z modułem GPR w telefonie/smartfonie.
Mobilność w innych obszarach:
- Mobilny system logistyki magazynowej (rozwiązanie typu WMS) - Hermes SLM
- Mobilny system obsługi dostaw i wsparcia kierowców - Hermes Kurier