Hermes to zaawansowany, nowoczesny i kompletny system do zarządzania gospodarką magazynową firm handlowych. Obsługuje firmy wielomagazynowe i wielooddziałowe. Pracuje w sieci lokalnej oraz rozległej. Współpracuje z drukarkami fiskalnymi, czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, wagami. Program oferuje bardzo zaawansowane funkcjonalności, które możesz dostosować do indywidualnych potrzeb Twojej firmy, no i tym samym prowadzić określoną politykę sprzedaży.
Podstawowe cechy programu to:
Elastyczność programu - dostosowanie do specyfiki branży i potrzeb firmy
- Możliwość elastycznego konfigurowania programu przez system parametrów i praw Użytkowników
- Definiowalny wygląd dokumentów przychodu i rozchodu
- Unikalna możliwość tworzenia własnych cech kartoteki magazynowej
- Możliwość budowania własnych analiz
- Możliwość wyboru metody zdejmowania towarów w magazynach: FIFO lub wskazanie partii towaru
- Definiowalny pulpit Użytkownika
Możliwości rozwoju - zaawansowana obsługa magazynów
- Możliwość obsługi dowolnej liczby magazynów (wspólne dane systemowe dla wszystkich magazynów, rozłączne lub dane dla dokumentów)
- Możliwość obsługi firm wielooddziałowych
- Możliwość elektronicznego przekazywania dokumentów między oddziałami firmy oraz magazynami
- Pełna ewidencja stanów magazynowych(rozliczanie ilościowo-wartościowe towarów)
- Możliwość definiowania stanów minimalnych dla poszczególnych kartotek oraz minimalnych cen sprzedaży
- Obsługa kartotek powiązanych
Wygodna obsługa kasy - różne formy płatności
- Obsługa dowolnych form płatności, m.in.:gotówka, czeki, karty kredytowe, kompensaty
- Możliwość utworzenia dowolnej liczby rejestrów kasowych
- Generowanie przelewów własnych i rejestracja obcych
- Rozliczanie należności i zobowiązań (możliwość rozliczania cząstkowego - płatność podzielona na części)
- Tworzenie raportów kasowych
Nowoczesne narzędzie sprzedaży - zaawansowane systemy rabatowe, planowanie i prowadzenie sprzedaży
- Możliwość określenia warunków sprzedaży dla kontrahenta: sposobu i terminu płatności, wysokości rabatu, ceny sprzedaży, wielkości kredytu kupieckiego, długości tolerowania zadłużenia
- Definiowanie do sześciu cen sprzedaży dla każdego towaru
- Możliwość określenia indywidualnych cen i upustów dla kontrahenta na dany towar
- Rozbudowany system rabatowy, możliwość określenia kwotowych lub procentowych upustów ilościowych dla wybranych towarów. Możliwość przypisania systemu rabatowego do kontrahenta
- Zarządzanie promocjami okresowymi
- Możliwość prowadzenia cenników w walutach
- Możliwość zautomatyzowanego naliczania cen sprzedaży - wyznaczanie cen na podstawie żądanych poziomów marży lub narzutu
- Obsługa gratisów
Ergonomia użytkowania - szybki dostęp do informacji
- Intuicyjne i szybkie wyszukiwanie informacji w kartotekach według różnych kryteriów, np. po kodzie, nazwie, numerze, serii dokumentu (dowolnej kolumnie zestawienia)
- Wyszukiwanie informacji może być realizowane wg jednej z czterech metod: pozycjonowania, zawężania, słowa szukanego, lub cechy kartoteki
- Możliwość uszeregowania danych w zestawieniach według różnych kryteriów; sortowanie malejące lub rosnące według dowolnej kolumny zestawienia
- Rozbudowane sortowanie danych poprzez definiowanie przez Użytkownika filtrów nakładanych na dowolne zestawienie. Możliwość zakładania wielopoziomowych filtrów, oraz podsumowanie danych na dowolnym etapie sortowania
- Szybkie generowanie dokumentów
- Dostęp do potrzebnych informacji z wielu miejsc w programie
- Możliwość obsługi programu bez użycia myszki
Duże możliwości dostosowania dokumentów do indywidualnych potrzeb
- Definiowane przez Użytkownika dokumenty sprzedaży i zakupu: faktur VAT, paragonów, rachunków, faktur korygujących
- Definiowane przez Użytkownika dokumenty magazynowe: PZ i WZ, PW i RW, MM i zwrotów
- Definiowane przez Użytkownika protokoły przeceny przeznaczone do aktualizacji wyceny aktywów obrotowych
- Definiowane przez Użytkownika dokumenty kasowe: KP, KW
- Obsługa zamówień własnych i obcych. Zautomatyzowane wystawianie dokumentów sprzedaży na podstawie wcześniej przyjętych zamówień na towar, w tym również zamówień uzyskanych z systemów mobilnych lub platformy e-commerce
- Możliwość wystawienia faktur zbiorczych na podstawie dokumentów magazynowych - wydania towaru z magazynu
- Możliwość udzielenia odrębnych rabatów do poszczególnych pozycji lub wartości całej faktury
- Możliwość ręcznego wpisania ceny w momencie wystawiania dokumentu
- Raporty stanów magazynowych: aktualne i wstecz na zadany dzień
- Raporty sprzedaży i raporty kasowe generowane na potrzeby działu księgowości
Dostęp do zawsze aktualnych danych - analizy, raporty handlowe i magazynowe
- Analizy magazynów (aktualny, wstecz, kartoteki magazynowe, wg dostawców i typu dostaw)
- Analizy przychodów (łączne, szczegółowe, ostatnio, wg dostawców, wg typu dokumentu)
- Analizy rozchodów (łączne, szczegółowe, wg typu dokumentów, wg kontrahentów, wg dynamiki obrotów)
- Analizy kasowe i bankowe
- Analizy zamówień do dostawców i od odbiorców (wg artykułów, wg dokumentów)
- Analizy logistyczne ( płynność, bezruch, marża, stany minimalne, statystyki, planowanie)
- Analizy pracy handlowców i akwizytorów (porównanie pracy handlowców i akwizytorów, prowizje, zadłużenie kontrahentów)
- Analizy rozliczeń z dostawcami i odbiorcami (salda, obroty, przeterminowane płatności, historia rozliczeń)
- Analizy rozliczeń opakowaniami
- Analiza list kontrahentów (odbiorcy, dostawcy, wewnętrzni)
- Kontrola rozrachunków i możliwość ich zestawienia według dowolnego kryterium; zestawienie historii rozrachunków z kontrahentem
- Zestawienie dokumentów niezapłaconych, pomoc w pilnowaniu terminów płatności
- Raporty sprzedaży do działów księgowości
- Tworzenie formularzy i zestawień inwentaryzacyjnych
- Możliwy eksport dowolnych zestawień do pakietów programu MS Office (Excela)
- Możliwy zapis zestawień i dokumentów w postaci plików w formacie PDF i wysyłanie ich pocztą elektroniczną
- Możliwość budowania własnych analiz
- Moduł Hermes BI (analizy Business Intelligence)
- Możliwość analiz na podstawie dowolnych tagów kartotek dostawców, odbiorców i innych
Otwartość - łatwa automatyzacja obrotu dokumentów z partnerami handlowymi
- Wbudowany moduł MIOD umożliwiający łatwą i niskokosztawą integrację
- Możliwośc tworzenia rozszerzeń funkcjonalnych programu
- Wsparcie elektronicznej wymiany danych - format ECOD/EDI
Wiemy, że możesz potrzebować więcej. Inne programy systemu Hermes:
- Sprzedaż mobilna i merchandising - sprawdź Hermes Mobil A200
- Sklep internetowy i platforma B2B - sprawdź eHermes
- Logistyka magazynowa - mobilny system typu WMS - sprawdź Hermes SLM
- Logistyka transportu - mobilny system obsługi dostaw i wsparcia kierowców - sprawdź Hermes Kurier
- Produkcja - system wspierający procesy produkcji i kontroli - sprawdź Harmonia
- Finanse i księgowość - pełna księgowość - sprawdź Skarbnik
- Kadry i płace - sprawdź program Kacper
- Ewidencja i amortyzacja środków trwałych - sprawdź program Środki Trwałe
- Eksport danych do popularnych na rynku programów finansowo-księgowych - program HermesRest
- KPiR - Książka Przychodów i Rozchodów - sprawdź Skarbnik Maks
- Buisness Inteligence - wielowymiarowe analizy OLAP - sprawdź Hermes BI